Referat Årsmøte i Åslandseter hytteforening

17. april 2014 på Haglebu Fjellstue

Av ca. 85 medlemmer møtte snaut 25 hytteeiere møtte pluss 4 fra styret.

Møteleder: Jon Kristoffersen.

Innkallingen ble godkjent.

1.   Årsberetningen ble gjennomgått av styreleder. Det ble informert om at Morten Olsen på Fjellstua vil ta et initiativ for å utføre vedlikeholdsarbeid på Medalens del av veien. Han vil kontakte hytteeierne på denne delen av feltet med en økonomisk plan.

Det blir overført 5000 kr til hjertestarter til Fjellstua. Dermed finnes hjertestarter på Fjellstua, Skiheisen og Røde Kors-hytta, når disse er åpne/betjent. Det er også, ifølge Morten Olsen, en plan om en hjertestarter som kan være tilgjengelig hele døgnet. Hjertestarter-kurset som ble arrangert i vinterferien, var svært dårlig besøkt. Det blir gjentatt til høsten. Det kom opp forslag om at det også bør kurses i hjerte/lunge-redning. Fjellstua orienterer om kurs, og medlemmene oppfordres til å delta. Det er også fremmet forslag overfor Morten O om at en skikkelig syketransport-slede for scooter bør anskaffes.

Nye navn på hytteveiene på Haglebu er foreslått fra kommunen. Vår vei, fra bommen og helt til topps, er foreslått å hete Åslandseterveien, noe som årsmøtet ga sin tilslutning til.

Deretter ble årsberetningen godkjent.

2.   Regnskap for 2013 ble gjennomgått av Gunnar H Olsen. Bevegelsen på kontoen består i årlige avgifter til frivillighetsregisteret og domene for hjemmesiden, skilt for skiløype og støtte til hjertestarter. Regnskapet ble dermed godkjent.

3.   Budsjett/handlingsplan. Styret vil fremdeles holde øye med vedlikeholdsplanene for veien, i samarbeid med veikomiteen. Info-skilt ved starten av veien ved heishuset, vil bli satt opp. Skilt ved kryssende skiløype nederst på feltet vil også bli vurdert. Det blir heller ikke i 2014 innkrevd kontingent fra medlemmene, da bevegelser i økonomien ikke er store. Men dette vurderes igjen til neste årsmøte.

4.   Styret ble gjenvalgt for ett år til, men iallfall Jon Kristoffersen og Christian Platou varslet at det blir siste året. Valgkomiteen blir varslet om dette i god tid.

Styret:
Jon Kristoffersen
Christian S Platou
Gunnar H Olsen
Svein Berger
Kristian Lindland

Veikomiteen:

Ole Johnny Hansen
Arild Brekkåsen
Åge Hval
Svein Berger (styret)

5.   Harald Kvalum ble gjenvalgt som revisor.

6.   Asbjørn Aksnes, Harald Kvalum og Lars Sandtorv ble gjenvalgt som valgkomite.

7.   Aktuelle saker

a)   Medlemslista ble oppdatert blant dem som var til stede. Alle oppfordres til å melde epostadresse, endringer i postadresse eller telefon, eller salg/ny eier av hyttene i feltet. Medlemsliste og hyttekart er tilgjengelig på hjemmesiden.

b)   Eggedal turlag står for flotte skiløyper i vårt område, og kontingent for turlaget vil som i år bli innkrevd sammen med veiavgiften, med mulighet til å reservere seg.

c)   For neste brøytesesong vil stikkveiene til de hytteeierne som har meldt fra at de skal på hytta, bli prioritert. Info om dette kommer.

Haglebu 17. april 2014

6 kommentarer til Referat fra Årsmøte 2014

• Bjarne Haugstad sier:

Hei
    Vi har nettopp solgt vår hytte på Åslandseter(Gnr 153, Br.nr 36). Nye eiere tar over den 20. november. De kommer selv til å kontakte hytteforeningen, men jeg gir likevel navnene her: Bente Klemetsdal og Russel Orr.
    Mvh Bjarne Haugstad

• Will sier:

ॠ¹®Ã Â¤ÂÂे䤂द्रàजी, खरेच आपण म्हणता तशी यासाठी काही तरी वेगळी पद्धत शोधली पाहिजे. मतदानाची जशी मतपेट्या जाऊन ईव्हीएम आले. तसे यासाठी सुद्धा काही तरी वेगळा आणि अचूक मार्ग शोधला पाहिजे. आतापासूनच शोध सुरु केला तर पुढील वेळ होईल काही तरी.

• I love anything nautically or patriotically inspired. I love the remixes and bold colors. You have a great way with words, enjoyed this post. 3am? Go on, girl!! Dawn Suitcase Vignettes xo

• http://www./ sier:

Getting back into the habit is the hardest part, Anthea, but taking baby steps is the only way to get there. I managed to call my niece today, so I’m trying!

• http://www./ sier:

Ok, rozhovor, ak ste chceli, alebo si vyžiadať, čo by ste chceli na túto tému a ja sa vrátim s vami. Najlepší spôsob, ako to urobiť, je ísť cez túto webovú stránku. Postarať sa,

• Not really that bad. Next years games will all be on cable and we all will have to pay a monthly fee to watch them all. Looks like 9.95 a month. Well worth it because it puts millions in Buss pockets which I hope puts better quality players on the court.Nothing is free anymore other then this sight and the radio.